1.小間割り当て
・小間割りは主催者が決定します。
・出展者は割当小間に対する異議、変更の申し出を行うことはできません。
・取引先との隣接希望などがある場合、予め相談ください。
・出展者は主催者に無断で割当小間全部または一部を有償、無償を問わず第三者に譲渡、貸代、もしくは出展者相互間で交換することはできません。
・割当された小間内に枡の蓋がある場合がございます。蓋等の取り除きをすることはできません。
2.申請書類について
・開催1ヶ月前付近に出展マニュアルをご案内します。同時に申請書類提出の依頼をしますので、必ず期日までに提出してください。
※申請内容 : 防炎対象物品の使用内容と配置位置と対策方法、電源位置、アンカーボルト施工位置
3.出展料金や追加オプション料金の支払いについて
・所定のスケジュールにて出展料のご請求書をメール添付にてお送りしますので、記載の期日までにご入金をお願い致します。
・お振り込みにかかる手数料は出展申込者にてご負担いただきます。
・出展料について、期日までに振込確認がとれない場合、改めて出展の意思を確認をさせていただき、場合によっては取り消し(キャンセル)させていただきます。
・オプション備品追加注文の際には、追加にてご請求書を用意致します。万が一取り消しが発生する場合は早めの連絡をお願いします。なお、注文時期によっては取り消しは出来ない場合がありますので、予めご了承ください。
・いずれの支払いにおいても未払いが発生した場合、メールや電話による督促を行いますが、それでも応じられない場合は内容証明郵便の利用や法的措置の検討を行う可能性がありますので、予めご了承ください。
・早割について請求書発行後、入金期日までにお振込がない場合は、割引適用を取り消しさせて頂きます。予めご了承ください。
4.出展料に含まれない費用
・各出展者の小間内装飾費、搬入搬出費、運営費
・電気配線工事費
・出展機器および対人対物障害の保険料
・会場設備・備品および他社展示物の破損、紛失弁償費
5.出展申込みの取消(キャンセル)について
・出展取消(キャンセル)について、書面にて出展名・理由をご記入の上、
shutten@field-style.jpへ記載もしくは添付した上で事務局の承諾を得てください。無断キャンセルは認められません。
・2026年2月28日(土)以前の出展取消(キャンセル)について、理由を問わず事務手数料(出展料・オプション料合計金額の15%)をいただきます。なお、ブースプランの変更は承ります。
・2026年3月1日(日)以降の出展取消(キャンセル)について、理由を問わず返金は一切おこなわないものとします。
・いずれの支払いにおいても期日以降未払いの状態で無断キャンセルを行なった場合、出展料相当の手数料を請求させていただきます。・コピー商品、アダルトグッズなどイベント趣旨に合わないもの、公序良俗に反するもの、主催者の指示、指導が守れない場合は出展の取消し、中止する場合があります。その際の返金につきましては上記に準じます。
6.免責事項/損害賠償について
・催事中の出展者間トラブルや出展者対来場者間のトラブルについて、主催者は一切の責任を負いかねます。
・催事準備、催事中に出展者にて加害事故、被害事故(物損、人身、車両、ペット)について主催者は一切の責任を負いかねます。
・催事中に発生したあらゆるトラブルについて、出展者にて加入の保険でご対応をお願いします。
例 ①風でテントや商品が飛び人や物に傷をつけた場合
②屋外でテントの天幕に貯まった雨水が隣接する他社の製品にかかり汚した場合
③車両事故、電動モビリティ・自転車での転倒事故、人身事故、物損事故を発生させた場合
④商品の盗難
⑤商品の破損
⑥ペットトラブル(ペット同士の喧嘩、ペットが人に噛み付いた等)
⑦申請許可なくアンカーボルトを使用禁止場所に施工し、会場施設から損害賠償を受けた場合
7.禁止事項
・暴力団、反社会的勢力の方、または関わりのある方について出展を固くお断りします。
詳細は、本申込フォームでご確認いただき、ご承諾ください。
・自社小間スペース以外での展示、広告、宣伝と営業行為等は行うことはできません。
・自社小間スペース以外に出展物、装飾物、備品、梱包材を置く事はできません。なお、会場にバックヤードスペースはありませんので、予め保管場所を考慮したサイズにてお申し込みください。
・自社小間目的の来場者で行列が予想出来る場合は、予め引込・待機スペースを考慮したブースサイズにてお申し込みください。
・隣接⼩間への影響等の考慮、終了後の清掃作業に⽀障がある為、風船を使用したブース装飾や風船の配布は絶対に行わないでください。
・屋内会場での火気器具使用は出来ません。実演等で使用を希望する場合は屋外会場をお申し込みください。
・催事中、ブース内で宴会行為、喫煙、飲酒しながらの販売行為はやめてください。
・所定の駐車場以外での駐車行為をしないようにお願いします。
・出展者で発生させたゴミは各自出展者にてお持ち帰りください。
・催事終了日に必ず完全撤去をお願いします。いかなる理由でも催事終了日をまたいでの撤去は認めません。催事側が用意している駐車場内の車両も必ず移動してください。
・報道、中継、収録、撮影については事前に主催者まで許可をとってください。主催者より会場運営会社へ申請が必要となります。
8.個人情報の取り扱いについて
・出展申込の際にご提供いただいた個人情報について、適正かつ安全に取り扱います。
詳細は、本申込フォームでご確認いただき、ご承諾ください。
9.イベントの中止
・主催者は天災その他正当な不可抗力原因により開催が不可能となった場合は、その自身の判断により会期を変更、中止する事があります。
会期の変更や中止による出展費用の返金は一切ございませんので予めご了承の程お願いします。またそれに生じる責任につきましても一切の責任を負いかねます。
10.防災規定
・出展者は十分な安全策を講じ、災害防止に万全を期さなければなりません。
・許可なく裸火の使用、ガスボンベ等、引火物、爆発の危険性のある物品の持込み、使用は禁止します。
・出展物、実演等の為に使用する危険物は事前に事務局に書面で届出を行い許可の可否判断を仰いでください。
・屋内ブースで天井・壁・床を施工する場合、申請書類でお申し出ください。
・火災防止上、展示車両物は必ず次の事項を守ってください。
①展示車両は全てタンク内の燃料の有無に関わらず規制の対象となります。
②燃料は全て抜いてください。
③展示中はエンジンの始動はしないでください。
④展示車両付近に必ず消火器を設置してください。
11.出展ブースの装飾について
・屋内出展でテントなどを装飾に使う場合は前述の申請書類にて必ずお申し出ください。
・壁などを設置する場合、背面に隣接する出展者の迷惑にならぬよう化粧等の配慮にご協力をお願いします。
・屋外出展の場合、風による展示品、装飾品、テントが飛ばされることの無いように対策をお願いします。特にテントにおいては、各足ウェイト60kg以上推奨となります。
12.許可証について
・車両の乗入れは搬入許可証、車両の駐車には駐車許可証、催事会場の出入りには出展者パスの提示が必要です。 また主催者が発行する許可証には、必ず出展者名、氏名、連絡先をご記入ください。
・出展者の同伴で小学生以上のお子様が来られる場合は事前に主催者へご相談ください。
13.合同出展について
・合同出展代表者が取りまとめて催事における規約、連絡事項、必要書類を責任もって各出展社に周知、集約してください。また、事務局からの連絡や郵送物の送付、出展料の請求などは共同出展代表者に一括して行わせていただきます。
・合同出展企業の内容もお申込受付後、一覧などで共有ください。
1. Booth Allocation- Booth allocation shall be determined by the organizer.
- Exhibitors may not raise objections or request changes to the allocated booth.
- If you have preferences such as adjacency to business partners, please consult in advance.
- Exhibitors may not, without prior consent from the organizer, transfer, lease, or exchange all or part of their allocated booth space to third parties, whether for compensation or free of charge.
- Some booths may contain floor hatch covers. These covers may not be removed.
2. Application Documents- Approximately one month prior to the event, the exhibitor manual will be distributed along with a request to submit application documents. Please ensure submission by the specified deadline. *Required information: Details and placement of flame-retardant items, countermeasures, power source location, and anchor bolt installation points.
3. Payment of Exhibition Fees and Optional Charges- Invoices for exhibition fees will be sent via email according to the designated schedule. Please make payment by the stated due date.
- Bank transfer fees shall be borne by the applicant.
- If payment is not confirmed by the deadline, the organizer will reconfirm the exhibitor’s intent to participate. In some cases, the application may be canceled.
- For additional optional items, a separate invoice will be issued. If cancellation is necessary, please notify us promptly. Note that cancellations may not be accepted depending on the timing of the order.
- In the event of unpaid fees, reminders will be issued via email or phone. If unresolved, certified mail or legal action may be considered.
- If early bird discounts are applied but payment is not made by the due date, the discount will be revoked.
4. Costs Not Included in Exhibition Fees- Booth decoration, transport, and operation costs
- Electrical wiring work
- Insurance for exhibited items and liability coverage
- Compensation for damage or loss of venue equipment, fixtures, or other exhibitors’ items
5. Cancellation of Exhibition Application- To cancel, submit the exhibitor name and reason in writing to shutten@field-style.jp and obtain approval from the secretariat. Unauthorized cancellations will not be accepted.
- Cancellations made on or before February 28, 2026 (Saturday) will incur a handling fee of 15% of the total exhibition and optional fees, regardless of reason. Booth plan changes are permitted.
- Cancellations made on or after March 1, 2026 (Sunday) will not be refunded under any circumstances.
- If payment is overdue and cancellation is made without notice, a fee equivalent to the exhibition fee will be charged.
- Exhibits that conflict with the event’s purpose, such as counterfeit goods or adult products, or those violating public order and morals, may be canceled at the organizer’s discretion. Refunds will follow the above policy.
6. Disclaimer / Liability- The organizer shall not be liable for any disputes between exhibitors or between exhibitors and visitors during the event.
- The organizer shall not be liable for any accidents (property damage, personal injury, vehicle or pet-related) caused or suffered by exhibitors during setup or the event.
- Exhibitors must handle any incidents through their own insurance.
Examples:
① Injury or damage caused by tents or products blown by wind
② Rainwater from tent roofs damaging neighboring exhibits
③ Accidents involving vehicles, electric mobility devices, or bicycles
④ Theft or damage of products ⑤ Pet-related incidents (e.g., biting, fighting)
⑥ Unauthorized anchor bolt installation resulting in venue damage claimsanchor bolt installation causing venue damage
7. Prohibited Acts- Individuals affiliated with organized crime or antisocial groups are strictly prohibited from exhibiting. Please confirm and agree via the application form.
- Exhibiting, advertising, or conducting business outside your allocated booth space is prohibited.
- Do not place exhibits, decorations, equipment, or packaging materials outside your booth. No backstage storage is available, so please plan booth size accordingly.
- If long queues are expected, ensure booth size accommodates waiting space.
- Balloon decorations or distribution are strictly prohibited due to impact on neighboring booths and cleanup.
- Use of fire-related equipment is prohibited indoors. For demonstrations, apply for outdoor booths.
- No banquets, smoking, or alcohol consumption during sales activities within booths.
- Parking outside designated areas is prohibited.
- Exhibitors must take all generated waste home.
- Complete removal of all items must be done on the final day of the event. No exceptions. Vehicles in the designated parking area must also be removed.
- Media coverage, broadcasting, recording, or photography requires prior approval from the organizer, who will submit necessary applications to the venue operator.
8. Handling of Personal Information- Personal information provided during application will be handled appropriately and securely. Please confirm and agree via the application form.
9. Event Cancellation- In the event of natural disasters or other force majeure, the organizer may change or cancel the event at their discretion.
- No refunds will be issued for changes or cancellations. The organizer shall not be liable for any resulting damages.
10. Fire Safety Regulations- Exhibitors must implement sufficient safety measures to prevent disasters.
- Use of open flames, gas cylinders, or flammable/explosive items without permission is prohibited.
- Dangerous items used for exhibits or demonstrations must be reported in writing to the secretariat for approval.
- For indoor booths with ceiling, wall, or floor installations, submit details via the application documents.
- For fire prevention, the following must be observed for display vehicles:
① All vehicles are subject to regulation regardless of fuel presence
② All fuel must be removed
③ Engines must not be started during the exhibition
④ Fire extinguishers must be placed near display vehicles
11. Booth Decoration- For indoor booths using tents, report via application documents.
- When installing walls, please ensure the rear side does not inconvenience neighboring exhibitors.
- For outdoor booths, secure all items against wind. Tent legs should be weighted with at least 60kg each.
12. Permits- Vehicle entry requires a loading permit, parking requires a parking permit, and venue access requires an exhibitor pass. Permits issued by the organizer must include exhibitor name, personal name, and contact information.
- If children of elementary school age or older accompany the exhibitor, consult the organizer in advance.
13. Joint Exhibitions- The representative of joint exhibitors must ensure all participants are informed of the event rules, communications, and required documents. All communications, mailings, and invoices will be directed to the joint representative.
- After application, please share a list of participating companies.