[ICU] Decline the Offer and Claim a Refund Online Application Form
(入学辞退および授業料・施設費返金オンライン申請)


In principle, once the Matriculation (Admission) Fee and Tuition/Facilities Fees have been paid, they will not be refunded. However, if one has to cancel matriculation for unavoidable circumstances, the Tuition/Facilities Fees shall be refunded upon request. The Matriculation (Admission) Fee is nonrefundable.
If you request a refund for Tuition/Facilities fees, please complete this form by the due date stated in the ENTRANCE PROCEDURES GUIDE. The application past the deadline is NOT acceptable. Please make sure to comply with the deadline.

原則として、一旦納入された入学金、授業料・施設費は返金されませんが、止むを得ない事情がある場合、授業料と施設費のみはお返しできる場合があります。入学金は返金できません。
授業料施設費の返金を希望する場合、入学手続き案内に記載の締切日までにこのフォームを提出してください。期日を過ぎた申請は受け付けませんので、ご注意ください。

Prepare the Letter of Declining the Offer prior to the form submission.
オンライン提出フォームを入力する前に入学辞退申請書をご準備ください。

Note: The maximum size of the upload files is 8MB in total.
添付ファイルは8MBまででお願いします。



1. Personal Information (個人情報)
Application Number (受験番号)
(e.g. U9000ay24, E9000)
Name (FAMILY, GIVEN MIDDLE) (氏名)
(e.g) SAMPLE, EMILY ICU
Please write your name in CAPITAL LETTERS as it appears on your passport.
Please insert ", " (a comma and a space) after your family name.
Date of Birth (YYYY/MM/DD) (生年月日)
(e.g.) 1999/01/15
Email address(メールアドレス)
*Enter your email address which is registered at ICU.
*Enter your email address in small letters.

*ICUに登録しているメールアドレスを入力してください。
*メールアドレスは小文字で入力してください。
Nationality(ies) (国籍)
If you have multiple nationalities, please write them all. (e.g. JAPAN/USA)
Your Current Phone Number (電話番号)
(e.g.) (81)222-333-444
Please write the country code in the parentheses and do not write "+" before the country code.
Your Current Address (現住所)
(e.g.) ...AVE., LOS ANGELES, CA 90036 USA
Please let us know the payment date of Tuition/Facilities Fee.  (授業料・施設費の支払日を教えてください)
(YYYY/MM/DD) (年年/月月/日日)
(e.g.) 20XX/05/15

2. Bank Information for Refund (返金先の銀行情報)
------NOTE------
*The bank transfer fee will be deducted from the total amount of the refund.
返金額は銀行手数料を差し引いた額となりますので、ご了承ください。

*It may take a few months for processing the refund.
返金には数ヶ月かかる場合があることをご了承ください。

----------------------------------
I request a refund for the Tuition/Facilities Fee. (はい、授業料施設費の返金を希望します)
Is your bank located in Japan ? or outside Japan?(返金先の銀行は、日本国内の銀行ですか?日本国外の銀行ですか?)
Beneficiary Name (受取人名)
※Please write the account name with the same character as it is written on your bank book. (either Alphabet or Katakana)
※通帳に記載された口座名義と同じ表記で記入してください。(カタカナもしくはアルファベット)
Beneficiary Name (受取人名)
Name of the Bank (受取銀行名)
Branch Name(銀行支店名)
If there is no branch, please indicate as it is.
もしなければ、そのように入力してください。
Bank Address (銀行の住所)
Bank Account Type (銀行口座の種類)
Beneficiary Account Number (銀行口座番号)
SWIFT Code (SWIFTコード)
Does your Bank have a system of accepting in Japanese Yen? (あなたの銀行は日本円を受け付けるシステムがありますか?)
Please fill in the currency desired (希望する金種を入力してください)

3. Submission of the Document (書類の提出)
Please attach the document prepared below .
準備した書類を添付してください

・ Scanned Copy of A Letter of Declining the Offer(入学辞退申請書)

*The original must be couriered to arrive ICU Educational Affairs Group as soon as you finish this online application.
*申請後すぐに申請書類の原本を国際宅急便(簡易書留)を使って教務グループに送ってください。 
・ Letter of Declining the Offer (入学辞退申請書)
Please attach scanned copy of A Letter of Declining the Offer by clicking the button.
Original Form must be couriered to ICU Educational Affairs Group.
参照ボタンを押して、入学辞退申請書を添付してください。

Confirmation (確認)
After you have entered the necessary information, please press 「確認画面へ」=confirmation page.